Analiz

1.1 Problem durumunun belirlenmesi


Blog, Bir nevi günlük ya da ajanda.
Eskiden insanlar günlük tutarlardı. Hepimizin bir zamanlar yaptığı gibi, belki de bazılarımızın hala yazdığı gibi. Günümüzde ise internette vakit geçirenler benimde web ortamında bir yerim olsun bende bir şeyler yazayım diyerek bloglara kaydoldular. Bunun temel sebebi ise internetin ve teknolojinin kullanımının giderek artması.
Çocuklarımız da internette oldukça çok vakit geçiriyorlar hepimiz biliyoruz. Peki bu vakitlerini nereye harcıyorlar. Tabi ki oyun ya da sosyal ortamlarda. Peki oynadıkları oyunlar ya da boşa vakit geçirdikleri sosyal ortamlardan farklı bir uygulamaya ne dersiniz?
Evet blog. Çocuklarımıza yazı yazdırmak ya da günlük tutturmak zor olsa gerek. Ancak bu işlemi bilgisayar ortamında yaptırmak işi daha zevkli hale getirebilir.

Evet, bu sebeple Namık Kemal Ortaokulunda 6/A sınıfı öğrencilerinin kendini daha iyi ifade edebilmelerine, bilgilerinin artmalarına ve iyi bir okur yazar olmalarına katkı sağlamak amacıyla blog tasarımı uygulamasına öğrencilerin istekleriyle birlikte karar verdik. 

1.1.1 Olması gereken durum

1.1.1.1 Türkiye'deki durum

1.1.1.2 Kurumdaki durum
Kurumda Bilgisayar Öğretmeni olarak bir öğretmenimiz vardır. Ayrıca bilgisayar ders saatleri azdır ve müfredatta blog tasarımı ile ilgili bir konu yer almamaktadır. Öğretmenimiz çocuklara kendi bloglarını oluşturup yayın yapacakları konusunda bilgi verememektedir. Bu konuda bütün sınıflara ek ders yapma ihtimali de bulunmamaktadır.  Çocuklarımızın yanlış ortamda sosyalleşmelerinin önlemini almak ve okuma yazma alışkanlıklarının bir nebze de olsa arttırılması amacıyla blog tasarımı ve yayın yapma konusunda öğretmenimizin ve öğrenci arkadaşlarımızın isteği üzerine blog tasarımı için öğretim tasarımı hazırlayıp onlara nasıl blog oluşturup yayın yapacakları konusunu daha anlaşılır ve çözümleyici bir eğitim hazırlamayı hedefliyoruz.

1.1.2 Mevcut durum

1.1.2.1 Türkiye'deki durum

1.2.2.2 Kurumdaki durum


1.2 Gereksinim Türü


Duyumsanan: Öğrencilerin öğrenmeye istekli olmaları,
Açıklanan: Çok sayıda öğrencinin blog tasarımını öğrenme istekleri.
Geleceğe ilişkin: Öğrenciler kendi bloglarını oluşturup yayın yapabilecekler.
Yaşamsal: Blog hazırlayıp oluşturmayla birlikte okuma ve yazma alışkanlıklarının gelişip iyi bir okuryazar olarak karşımıza çıkacaklar.


1.3 Hedef kitlenin Özellikleri


1.4 Kaynaklar ve Sınırlıkların Analizi

1.4.1 Kaynaklar


Gereken kaynaklar
             Projeksiyon,
             Bilgisayarlar
             İnternet,


1.4.2 Sınırlıklar
                Zaman sınırlaması
             Her öğrenciye bir bilgisayar bulunmaması
             Öğrencilerin çoğunluğunun istekli ancak herhangi altyapılarının olmaması
             Çocukluk dönemlerinde olmaları nedeniyle gerekli ortamın sağlanmasının zor olması



Anketi doldurmak için TIKLAYIN

  2.Anket....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder