Blog, Bir nevi günlük ya da ajanda.
Eskiden insanlar günlük tutarlardı. Hepimizin bir zamanlar
yaptığı gibi, belki de bazılarımızın hala yazdığı gibi. Günümüzde ise
internette vakit geçirenler benimde web ortamında bir yerim olsun bende bir
şeyler yazayım diyerek bloglara kaydoldular. Bunun temel sebebi ise internetin
ve teknolojinin kullanımının giderek artması.
Çocuklarımız da internette oldukça çok vakit geçiriyorlar
hepimiz biliyoruz. Peki bu vakitlerini nereye harcıyorlar. Tabi ki oyun ya da
sosyal ortamlarda. Peki oynadıkları oyunlar ya da boşa vakit geçirdikleri
sosyal ortamlardan farklı bir uygulamaya ne dersiniz?
Evet blog. Çocuklarımıza yazı yazdırmak ya da günlük
tutturmak zor olsa gerek. Ancak bu işlemi bilgisayar ortamında yaptırmak işi
daha zevkli hale getirebilir.
Evet, bu sebeple Namık Kemal Ortaokulunda 6/A sınıfı
öğrencilerinin kendini daha iyi ifade edebilmelerine, bilgilerinin artmalarına
ve iyi bir okur yazar olmalarına katkı sağlamak amacıyla blog tasarımı
uygulamasına öğrencilerin istekleriyle birlikte karar verdik.
1.1.1.1 Türkiye'deki durum
1.1.1.2 Kurumdaki durum
Kurumda Bilgisayar Öğretmeni olarak bir öğretmenimiz vardır. Ayrıca bilgisayar ders saatleri azdır ve müfredatta blog tasarımı ile ilgili bir konu yer almamaktadır. Öğretmenimiz çocuklara kendi bloglarını oluşturup yayın yapacakları konusunda bilgi verememektedir. Bu konuda bütün sınıflara ek ders yapma ihtimali de bulunmamaktadır. Çocuklarımızın yanlış ortamda sosyalleşmelerinin önlemini almak ve okuma yazma alışkanlıklarının bir nebze de olsa arttırılması amacıyla blog tasarımı ve yayın yapma konusunda öğretmenimizin ve öğrenci arkadaşlarımızın isteği üzerine blog tasarımı için öğretim tasarımı hazırlayıp onlara nasıl blog oluşturup yayın yapacakları konusunu daha anlaşılır ve çözümleyici bir eğitim hazırlamayı hedefliyoruz.
1.1.2 Mevcut durum
1.1.2.1 Türkiye'deki durum
1.2.2.2 Kurumdaki durum
1.2 Gereksinim Türü
Duyumsanan: Öğrencilerin öğrenmeye istekli olmaları,
Açıklanan: Çok sayıda öğrencinin blog tasarımını öğrenme
istekleri.
Geleceğe ilişkin: Öğrenciler kendi bloglarını oluşturup
yayın yapabilecekler.
Yaşamsal: Blog hazırlayıp oluşturmayla birlikte okuma ve
yazma alışkanlıklarının gelişip iyi bir okuryazar olarak karşımıza çıkacaklar.
1.4 Kaynaklar ve Sınırlıkların Analizi
1.4.1 Kaynaklar
Gereken kaynaklar
Projeksiyon,
Bilgisayarlar
İnternet,
Zaman sınırlaması
Her öğrenciye bir bilgisayar bulunmaması
Öğrencilerin çoğunluğunun istekli ancak herhangi altyapılarının olmaması
Çocukluk dönemlerinde olmaları nedeniyle
gerekli ortamın sağlanmasının zor olması
2.Anket....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder